روشهای جوانسازی پوست به صورت طبیعی

روشهای جوانسازی پوست به صورت طبیعی

یکی از دغدغه‌های مهم انسان از دیرباز علاقه به ظاهری زیبا و جوان و دستیابی به راههای  مختلف روش‌های جوانسازی و جوان شدن است علت اصلی مراجعه بیماران به متخصصین پوست اغلب تجویز داروهایی برای بهبود وضعیت پوستشان است بشر از دیرباز برای داشتن پوستی جوان‌تر و چین وچروک‌های کمتر دست به تلاشهای زیادی زده مانند کیمیاگرانی که به دنبال اکسیر جوانی بودن.

امروزه با پیشرفت علم راههای زیادی برای جوانسازی پوست و تاخیر در ایجاد چین وچروک در آن وجود دارد. اابته هنوز هیچ  روشی برای جلوگیری از سیر پیری کشف نشده است.

روشهای معمول

 کِرِمهایی که دارای سلولهای بنیادین و جوان کننده پوست هستند تا روشهای مدرن مانند: جراحی پلاستیک، همه این روشها سعی در جوانترنشان دادن سن واقعی افراد است، بخصوص پوست صورت که بیشتر در معرض دید قرار دارد.

علم پزشکی روشهای بسیاری برای جوانسازی پوست پیشنهاد داده است، مانند لیزر پوست تا بوتاکس، انواع ژل‌ها و روشهای گوناگون جراحی. موثر بودن تمام این روش‌ها را شرایط جسمانی شما تعیین می‌کند وگرنه این روشها به نوبه‌ی خود موثر و بهترین روش جوانسازی پوست  هستند.

در این مقاله قصد داریم  اطلاعات کاملی درباره معرفی روشهای موثر درمانی و جوانسازی در اختیارتان بگذاریم. پیش از آن نیکوست کمی در مورد چگونگی سیر پیری پوست بدانید. این امر برای درک بیشتر روش‌های جوانسازی و درمانی آن  موثر است.

 

نشانه های پیری در پوست

علم مدام در حال پیشرفت است، اما چیزی که دانشمندان هنوز با همه علم و دانش خود، به آن دست نیافتند، توقف  روند پیری و پیدا نکردن اکسیر جوانیست. اما اگر به  درستی از پوست خود مراقبت کنیم ، می‌توان سیر پیری پوست را کندتر کنیم.

علائم پیری در کل لایه های پوست، خود را نشان می‌دهد. پوستی که هنوزجوانی خود را حفظ کرده؛ در واقع، خاصیت کشسانی‌اش را از دست نداده، صاف و هموار است. بالا رفتن سن دلیل تخریب اجزای تشکیل دهنده پوست ماست. با گذشت زمان، میزان تولید کلاژن و الاستین کم و در نهایت، خاصیت کشسانی پوست از بین می‌رود. هر لایه ازپوست به مرور زمان تغییر می‌کند و در نتیجه، پیری خود را به صورت چین و چروک نشان می‌دهد. علاوه بر اینها، مسائل درونی و محیطی هم می‌تواند باعث روند سریعتر تخریب پوست شود. دو علت مهم درونی در پیری زودرس پوست، ضعف درسیستم گردش خون در بدن و همینطور می تواند مسائل ژنتیکی باشد‌.

عوامل محیطی که در پیری پوست نقش دارند، 1-اشعه ماورابنفش خورشید2-آلودگی هوا3-سیگار4-مصرف مشروبات الکلی5-رژیم غذایی ناسالم  6- رسیدگی نکردن مداوم به پوست.

با انجام روش هایی می توان پوست خود را جوان‌تر کرد و جلوی روند پیری زودرس را گرفت.

چین و چروک گوشه چشم (پاکلاغی)

اولین نشانه های پیری و چین و چروک، خود را در گوشه چشمها نشان می‌دهد. این چین و چروک غالباً از 25 سالگی یا اوایل دهه30 زندگی هر کس آشکار می‌شود و با گذشت زمان هم بیشتر می‌شوند.

در این سن به علت کم شدن میزان تولید کلاژن و الاستین، پوست رو به چین و چروک می‌آورد.این روند هنگامی سریعتر می‌شود که پوست بطور متوالی و طولانی مدت درمعرض اشعه خورشید قرار گیرد، ویا مصرف سیگار و قلیان و آلودگی هوا.

برای مبارزه با آن، روزی 2 بار روغن ویتامین E را به آرامی دور چشم خود بمالید و ماساژ دهید. کپسول این ویتامین را هم می‌توانید بشکنید و محتویاتش را به اطراف  چشم خود بمالید.

ژل آلوئه ورا نیز برای این منظور بسیار توصیه می‌شود. شبها قبل از خواب، دور چشم خود را ژل آلوئه ورا ماساژ دهید.

 

چین و چروک های موجود در پوست

چین و چروک خطوط ریز و درشتی است که بر اثر بالا رفتن سن و یا پیری زودرس، بر روی پوست ایجاد می‌شوند.

این خطوط معمولاً روی پوست صورت، بینی،دستها و حتی ساعد دستها، ایجاد می‌شوند.علاوه بر عوامل محیطی که ذکر شد کم کردن وزن ناگهانی و وراثت هم می‌تواند باعث پدید آمدن آنها شود. روزانه قسمتهایی که در آن چروک می‌بینید را با روغن نارگیل یا روغن زیتون گرم ماساژ دهید، چون باعث مرطوب شدن پوست و بازسازی سلولها می‌شود، می‌تواند تا حدی در بهبود چین و چروک کمک کند.

همچنین می‌توانید ماسکی با یک عدد موز رسیده له شده و آووکادو درست کنید و 2 تا 3 دفعه در هفته به مدت نیم ساعت، روی پوست خود قرار دهید، سپس با آب گرم کامل بشورید.

خشکی پوست

یکی از نشانه‌های پیری پوست اینست که پوست چرب و یا مرطوبتان ناگهان خشک می‌شود و پوست دیگر مانند سابق توانایی تولید چربی را ندارد. با افزایش  سن سرعت  بازسازی سلولهای پوست کم می‌شود

علاوه بر این، استفاده بیش از حد از صابون، هوای خشک، حمام با آب داغ، سیگار و همچنین استرس باعث خشک شدن پوست می‌شوند.

برای اینکه از خشکی پوست خلاص شوید، باید روزانه نکات زیر را رعایت کنید:

نیم ساعت قبل از حمام، با روغن زیتون پوست خود را ماساژ دهید. بعداز دوش با کرم مرطوب کننده پوستتان را به آرامی ماساژ دهید. همین کار را می‌توانید با کرم عسل و یا شیر قبل از حمام انجام دهید.

افتادگی در پوست

به علت کاهش خاصیت کشسانی پوست، پوست دچار افتادگی می‌شود.

برای رفع افتادگی پوست، یک قاشق غذاخوری ماست چکیده را به همراه یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و به صورت ماسک روی کل پوست صورتتان بمالید و بیست دقیقه بگذارید بر روی پوستتان بماند.

این کار را هفته ای 2 تا 3 بار انجام دهید. پوستتان را با روغن زیتون و نارگیل ماساژ دهید، اینکار باعث جمع شدن پوست می‌شود.

تیره شدن رنگ پوست

با بالا رفتن سن، رنگ پوست هم تغییر میکند. بالا پایین شدن هورمونی هم باعث تولید ملانین میشود که باعث تیره شدن پوست می‌شود.

استرس وحمام آفتاب نیز باعث تغییر رنگ پوست می‌شود.

در این شرایط آب لیمو تازه را روی پوست خود بمالید و بعد صورتتان را به مدت 15دقیقه با یک پارچه نخی بپوشانید و بعد پوستتان را خوب بشورید. روزی دوبار اینکار را انجام دهید. ژل آلوئه ورا قبل از خواب روی پوست سوخته خود بمالید و بگذارید تا صبح بماند. هنگام بیرون رفتن کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

گردن بوقلمونی

نسبت به قسمتهای دیگر پوست بدن ، پوست گردن ظریفتر و نازکتر است و با بالا رفتن سن خیلی زودتر این قسمت خاصیت کشسانی خود را از دست میدهد. چروک در قسمت گردن را اصطلاحاً گردن بوقلمونی می گویند.

پوست گردن دچار چین و چروک وافتادگی می‌شود. عوامل ژنتیکی و بازهم اشعه خورشید، تغییر ناگهانی

وزن در روند این موضوع تاثیرگذاراست. برای مبارزه با این مشکل ازکرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب، با SPF بیش از 30 استفاده کنید.

علت کبودی زیر چشمها

یکی از مشکلات شایع کبودی زیر چشم است که بخاطر کمبود چربی و کلاژن پیش می‌آید.این ناحیه از پوست به علت نازک بودنش با بالا رفتن سن تیره تر می‌شود.

قبل ازخواب روغن بادام یا کره گوسفندی را به زیر چشم زده و به آرامی ماساژ دهید. حتی می توانید یکپارچه نخی آغشته به گلاب را روی چشمهای بسته خود 15 دقیقه بگذارید.

منافذ پوست

خیلیها از حفره‌های روی پوستشان شکایت دارند. این حفره‌ها بخاطر کمبود کلاژن است.می‌توانید با کمپرس یخ این مشکل را حل کنید.

افتادگی پلکها

افتادگی پلک چشم هم بخاطر کاهش خاصیت کشسانی پوست است. پوست نواحی دور چشمتان را با روغن زیتون یا نارگیل قبل از خواب ماساژ دهید اینکار گردش خون را در اطراف چشمانتان بیشتر میکند. هنگام بیرون رفتن عینک آفتابی مناسب و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

 

پف زیر چشم

کمبود خواب، گریه کردن، استفاده از مشروبات الکلی باعث پف زیر چشمها می‌شود. برای درمان این مشکل، چای سیاه کیسه‌ای را که سرد شده و یا برشهای خیار را روی پلکهای خود بگذارید. چشمان خود را محکم نمالید. همچنین نمک برای همیشه کنار بگذارید.

سالن زیبایی شیرینا برای خدمات پوستی به صورت تخصصی و با قیمتی مناسب پذیرای شما عزیزان می‌باشد.