مراقبت از پوست و مو

مراقبت از پوست و مو

مراقبت از پوست و مو از جمله موارد مهم در زیبایی و سلامت همه افراد به ویژه خانم ها به شمار می رود که باید به آن توجه زیادی شود.

 

چرا مراقبت از پوست و مو، امری مهم و ضروری است؟

 

 مراقبت از پوست و مو بسیار مهم و قابل توجه است، زیرا که داشتن مو و پوستی سالم و شاداب در زیبایی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و موجب افزایش اعتماد نفس افراد خواهد شد. در عین حال پوست و مویی که ناسالم است و زیبایی و شفافیت خود را از دست داده می تواند چهره را خسته و بی حال نشان دهد و بر روی زیبایی چهره اثر منفی بگذارد.

 از این رو برای داشتن چهره ای زیباتر و شاداب؛ لازم است که مراقبت از پوست و مو را به طور جدی در برنامه زندگی خود جای دهید و به آن توجه زیادی داشته باشید و بدین صورت همیشه زیبا، شاداب و  جوان تر از سن خود به نظر برسید.

برای مراقبت از پوست و مو روش ها و شیوه های متفاوتی وجود دارد که می توان آنها را انجام داد. ما در اینجا به چند تا از موثر ترین راهکار ها برای شادابی و زیبایی پوست و مو را به طور  جداگانه در ادامه بیان کردیم، از این رو با ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

 

استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب

در بحث مراقبت از پوست و مو، یکی از ضروری ترین کارها در ارتباط با مراقبت پوست، زدن کرم ضد آفتاب در طول روز است که در تمام فصول سال حتی در روزهای ابری و بارانی نباید از آن غافل شد.  فقط برای استفاده از کرم ضد آفتاب باید نوع پوست خود را شناخت و متناسب با نوع پوست بهترین  نوع ضد آفتاب را خریداری نمود. برای این امر می توانید از یک پزشک متخصص پوست و یا مشاور داروخانه ها کمک بگیرید.

 

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

مرطوب کننده و یا آبرسان؛ مسئله بسیار مهم و قابل توجهی است که در مراقبت از پوست و مو، توسط پزشکان به شدت تاکید می شود. از ضروری ترین کارها برای داشتن مو و پوستی شاداب و درخشان، توجه به آبرسانی آنها و جلوگیری از خشکی مو و پوست است. 

برای آبرسانی پوست می توانید از کرم آبرسان مناسب پوست خود استفاده کنید. فرقی نمی کند پوست شما خشک است و یا چرب و یا حتی خیلی چرب؛ در هر صورت نباید از آبرسان ها غافل شد، اما برای پوست های چرب حتما باید از کرم و یا لوسیون های آبرسان فاقد چربی و ضد جوش استفاده شود.

محصولات آبرسان، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می کنند و از خشکی  پوست جلوگیری می کنند و در نتیجه روند پیری پوست را به تاخیر انداخته و ظاهری شاداب و جوان و همچنین نرم  و لطیف را به پوست هدیه م  کنند.

 

 

 



 

مراقبت از پوست و مو با آبرسانی

 

 

در ارتباط با مراقبت از پوست و مو آبرسانی برای موها نیز یک راهکار عالی برای شادابی و حفظ طراوت موها خواهد بود. اولین قدم برای حفظ زیبایی و طراوت موها، استفاده از ماسک های مو داخل حمام و بیرون حمام است که موهای شما را نرم و براق می کند. به ویژه بعد از سشوار و اتو مو، استفاده از ماسک مو ضروری است و مو را در برابر حرارت اتو و سشوار محافظت می کند.

اما در خیلی موارد به ویژه برای افرادی که موهای خیلی خشک و شکننده دارند و یا اینکه موهای آن بر اثر رنگ مو و دکلره و دیگر عوامل؛ خشک و زبر شده و حالت آدامسی و کشدار پیدا کرده، تنها یک ماسک مو نمی تواند موثر باشد.
 در چنین مواردی باید از یک آرایشگر و حرفه ای کمک گرفت تا با روش هایی مثل کراتینه مو، پروتئینه مو، بوتاکس مو، ویتامینه مو و ... موهای شما را احیا کرده، حالتی نرم، ابریشمی، براق و فوق العاده زیبا را به موهای شما ببخشد. با موهایی زیبا و براق حس بهتری نسبت به خود خواهید و با زیباییی شما دو چندان خواهد شد.

 برای این منظور سالن زیبایی شیرینا با مدیریت خانم شیرین بهرامی نیا، یک انتخاب عالی برای هرچه زیباتر شدن موهای شما خواهد بود. زیرا که در این مرکز، کارهای زیبایی و درمانی مو توسط کارشناسان خبره و دوره دیده با استفاده از مواد اولیه درجه یک انجام می گیرد و کسب رضایت مشتریان، از اصول اصلی و اساسی در سالن زیبایی شیرینا است که تمام پرسنل و کارکنان این مجموعه به آن پایبند هستند..

 

 

 



 

مراقبت از مو با کراتینه مو

 

پاکسازی و لایه برداری از مهم ترین ها در مراقبت از پوست و مو

 

یکی دیگر از موارد مهم که در مراقبت از پوست و مو که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، لایه برداری و پاکسازی می باشد.

 پاکسازی و لایه برداری پوست، جمله ای است که خیلی آن را شنیده ایم. اما چرا انقدر لایه برداری پوست مهم و حائز اهمیت است و بر انجام آن تاکید می شود؟ 

 پوست همواره در معرض آلودگی های محیطی قرار دارد و تحت تاثیر این آلودگی ها و دیگر عوامل مثل میکاپ و آرایش، تغییرات هورمونی، استرس، خوردن غذاهای چرب و بسیاری موارد دیگر؛ دچار آلودگی شده. این آلودگی ها، حالت کدر و تیرگی را بر روی پوست ایجاد کرده و حتی در برخی موارد پوست را مستعد ایجاد جوش های سر سیاه و سر سفید می کند و ظاهری بسیار ناخوشایند را به وجود می آورد.

 اما با لایه برداری پوست می توان از ایجاد این موارد بر روی پوست  جلوگیری کرد. با استفاده از لایه برداری، پوست به طور عمقی تمیز می شود و سلول های مرده از سطح پوست جدا شده و همچنین دانه ها و جوش های سر سیاه از بین می رود. در نتیجه پوست نفس کشیده و انگار دوباره زنده شده و  ظاهری جوان تر، شاداب، لطیف و شفاف را به خود می گیرد.

شما می توانید در منزل به راحتی لایه برداری پوست با استفاده از مواد طبیعی مثل جوش شیرین، نمک، آبلیمو، شکر سیاه، سفید آب و... انجام دهید و یا اینکه این کار به صورت حرفه ای توسط یک  متخصص برای شما انجام گیرد. 

 

 

 



 

پاکسازی از مهم ترین موارد در مراقبت از پوست و مو

 

در  سالن زیبایی شیرینا، عمل پاکسازی پوست برای عروس خانم ها، انجام می گیرد. با پاکسازی و لایه برداری، پوست تمیز و با طراوت شده و برای انجام میکاپ عروس، آماده تر می شود. و در نتیجه آن، میکاپی زیباتر با ماندگاری بیشتر برای عروس های عزیز ایجاد خواهد شد.