ناخن و کاشت آن

ناخن و کاشت آن

ناخن و کاشت آن یکی از روش‌های زیبا نمودن و آراستن دست‌ها و انگشتان می‌باشد. هر اندازه انگشت‌ها کشیده‌تر به نظر برسند و ناخن‌ها با مدل‌ها و رنگ‌های زیباتری آراسته شوند، در طرف مقابل اثرگذاری بیشتری خواهند داشت. امروزه کاشت ناخن دارای تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی است که هر کدام ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خود را دارند. اگر به استایل و بروز بودن خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید با مشاوره در سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا، از آخرین مدل‌ها و برند‌ها آگاه شوید تا ظاهر و تیپ شما بهترین نما را داشته باشد. در این مقاله تلاش شده است تا انواع کاشت ناخن و ویژگی‌های هر کدام از آنها بیان گردد.

آشنایی با انواع روش‌های کاشت ناخن:

به صورت کلی روش‌های کاشت در دو دسته پودری و ژله‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند. در این دسته‌ها می توان 14 مدل مختلف یا 14 شیوه مختلف را برای آراستن ناخن‌ها مشاهده نمود. در کاشت‌های پودری که جز معروف‌ترین روش‌های کاشت ناخن محسوب می‌شوند، از پودر اکریلیک و لیکوئید برای تهیه یک لایه محکم بر روی ناخن استفاده می‌گردد. عموما برای اینکه از این دو ماده بر روی ناخن استفاده نمود، لازم است تا سطح آن را به خوبی سوهان‌کشی کرد و به آن فرم دلخواه را بخشید. این نوع از کاشت‌ها دارای دوام بالایی بوده و در مقابل ضربه و مواردی از این قبیل بسیار مستحکم می‌باشند. یکی از کاربرد‌های مهم کاشت ناخن به وسیله پودر، این مهم می‌باشد که می‌تواند برای گریم ناخن به کار رود و فرم دلخواه و زیبایی را به ناخن‌ها ببخشد. البته باید در نظر گرفت که با توجه به فرم دست، رنگ پوست و مواردی از این قبیل، لازم است تا از فرم‌های خاص و مناسبی استفاده کرد که در سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا، شما می‌توانید آخرین ترند‌ها و مدل‌ها را مشاهده کنید.

 



 

آشنایی با انواع روش‌های کاشت ناخن:

 

در این گونه از کاشت‌ها، همان‌گونه که از نام آنها مشخص است، سه لایه ژل مختلف بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند و به همین دلیل سطح کار را براق‌تر، محکمتر و شیشه‌ای‌تر می‌نمایند. در نظر داشته باشید که در این روش پس از هر بار ژل زدن لازم است تا دست را در داخل دستگاه UV قرار داد تا ژل به سرعت خشک گردد. عموما در این تکنیک برای زیباسازی دست از ماده ای به نام کلینز استفاده می‌گردد تا میزان چسبندگی ژل‌ها کاهش یابد. البته باید در نظر داشت که این روش زیبا‌سازی دست‌ها و ناخن‌ها برای مناطق مرطوب توصیه نمی‌شود. البته مدت دوام این نوع از کاشت‌ها در حدود دو هفته است و نمی‌توان برای طولانی مدت بر روی آنها حساب باز نمود.

 

 

این روش کاشت عموما برای افرادی توصیه می‌شود که نمونه ناخن‌های براق و ظریف را می‌پسندند. از سوی دیگر اشخاصی که عموما برای شستشو از دستکش استفاده نمی‌نمایند و یا دارای بیماری‌های تنفسی هستند که نمی‌توانند گازهای تولید شده در زمان کاشت پودری را تحمل نمایند، غالبا از کاشت‌های ژله‌ای استفاده می‌نمایند.

آشنایی با کاشت قالبی:

با بررسی آخرین مدل‌ها در سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا، می‌توانید متوجه شوید که امروزه از روشی با عنوان روش کاشت قالبی برای زیبا نمودن ناخن‌ها می توان استفاده نمود که بسیار پرطرفدار است. در این روش از قالب‌هایی متناسب با اندازه ناخن استفاده می‌شود تا کار کاشت دارای ظرافت و زیبایی بیشتر باشد. برای این کار عموما قالب را بر روی سطح کار قرار می‌دهیم، سپس مقداری از مایع را بر روی سطح کار ریخته و اجازه می‌دهیم تا خشک شود. در نهایت می‌توان قالب را جدا نمود. این روش دارای سرعت بالایی می‌باشد و زمان کمی نیز برای پیاده‌سازی نیاز دارد. با توجه به اینکه در این تکنیک از سوهان‌کاری استفاده نمی‌شود لذا به ناخن‌های طبیعی نیز هیچ ضرری وارد نمی‌گردد.

 



 

آشنایی با کاشت ناخن قالبی:

 

اگر جز افرادی هستید که زمان لازم برای رسیدگی به ناخن‌های خود ندارید و ترجیح می‌دهید تا در کوتاه‌ترین زمان آنها را مرتب و یک دست نمایید، پیشنهاد می‌شود تا از این روش استفاده کنید.

آشنایی با کاشت فیبری:

یکی دیگر از روش‌های بروز و جدیدی که در سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا با آن روبرو خواهید شد، کاش ناخن به روش فیبر یا گیاهی است. این روش برای افرادی که دارای حساسیت به مواد کاشت هستند، گزینه خوبی می‌باشد. در این روش از انواع الیاف‌های طبیعی غیر‌حساسیت‌زا استفاده شده است . این نوع کاشت ناخن بسیار شبیه به روش‌های کاشت ژله‌ای می‌باشد. این تکنیک نیز برای اجرا شدن نیاز دارد تا فرم ناخن‌های هر دو دست یکسان باشد و بتوان به راحتی آنها را سوهان کشی نمود.

آشنایی با کاشت‌های اکلیلی:

همانگونه که از نام این نوع کاشت مشخص است، از مخلوط مواد پودری کاشت به همراه مواد اکلیل‌دار استفاده می‌شود. شما با این روش، ناخن‌های مستحکم و دائمی خواهید داشت که می‌توان انواع فرنچ‌ها را بر روی آن پیاده‌سازی نمود. این روش جز مدرن‌ترین روش‌های کاشت محسوب می‌گردد.

 



 

آشنایی با روش کاشت ناخن دیپینگ:

 

آشنایی با روش کاشت دیپینگ:

در این نوع تکنیک به هیچ وجه از موارد لیکوئید‌دار استفاده نمی‌شود و شما با پودر و پرایمر به راحتی می‌توانید اقدام به دیزاین ناخن خود نمایید. در این روش نیاز است تا حتما سطح کار سوهان‌کشی شده و با مواد ضدقارچ به خوبی ضدعفونی گردد. در این روش لازم است تا پس از زیرسازی، به یکباره دست‌ها را در پودر فرو ببرید و سپس آن را خارج کرده و پس از خشک‌شدن، سوهان‌کشی نمایید.

منابع:

https://intothegloss.com/2019/08/manicure-types/

https://www.cosmopolitan.com/style-beauty/beauty/a30172434/manicure-types-guide/