کاشت مژه

کاشت مژه

کاشت مژه یک از روش‌های پرطرفدار برای بلندتر نشان دادن و حالت‌دار نمودن مژه‌ها می‌باشد که امروز خانم‌ها از آن استفاده می‌نمایند. از آنجا که مژه‌های بلند و ضخیم می‌تواند بر روی بیننده تاثیر بسیاری داشته باشد، این روزها، روش فوق دارای علاقه مندان بسیاری است. با این وجود اشخاصی که از روش کاشت مژه استفاده می‌کنند، بایدها و نبایدهای مربوط به آن را نمی‌دانند که در سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا می‌توان اطلاعات جامعی در خصوص آن به دست آورد.

دلیل استفاده از روش کاشت مژه:

بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی دارای مژه‌های کم‌پشت یا کوتاه و بدون حالت هستند. از سوی دیگر، افراد دیگری نیز وجود دارند که در طول دوران زندگی دچار ریزش مژه می‌شوند. در سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا دلایل ریزش مژه به صورت زیر شرح داده شده است:

  • فاکتورهای ژنتیکی و ارثی
  • درمان‌هایی چون سرطان، شیمی درمانی و ...
  • بیماری‌های مادرزادی
  • زخم، تصادف، سوختگی و ....
  • چسب های ناشی از مژه مصنوعی
  • کندن به صورت غیرارادی در خواب توسط خود فرد

 



 

دلیل استفاده از روش کاشت مژه

با این توضیحات، اشخاصی که دچار ریزش مژه می‌شوند، برای زیبا جلوه دادن خود از روش کاشت مژه استفاده می‌کنند. از این طریق فرد می‌تواند، تراکم مژه‌های خود را بیشتر کند، به آنها فرم دهد یا بلندتر بیاراید.

انواع کاشت مژه:

به نقل از سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا، کاشت مژه عموما به صورت دائم یا موقت انجام می‌شود. گاها افراد نیاز دارند تا به صورت موقت، مژه‌های خود را پرپشت تر نشان دهند. در این شرایط، استفاده از مژه‌های مصنوعی که با چسب بر روی مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شوند، مرسوم است. باید در نظر داشت که در این حالت از یک چسب مخصوص که پایداری کمی در مقابل آب دارد، استفاده می‌گردد تا بتوان پس از هر بار استفاده به کمک آب، مژه را جدا نمود.

در روش کاشت مژه دائم نیز از چسب استفاده می‌شود اما مرغوبیت و دوام آنها بیش از انواع قبل است. در این روش باید مژه‌ها به صورت تک به تک در بین مژه‌های طبیعی قرار بگیرند. در کاشت مژه دائم باید در نظر داشت که طول مژه مصنوعی نباید بیش از 2 برابر طول مژه معمولی باشد. در غیر این صورت با توجه به نتایجی که در سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا درج شده است، میزان ریزش مژه زیاد خواهد بود.

شخصی که اکستنشن مژه انجام می‌دهد، لازم است تا دارای مهارت لازم باشد. اگر به این شکل نباشد، ممکن است در زمان استفاده از چسب، مژه پایینی به بالایی بچسبد و این مورد باعث جدا شدن مژه های طبیعی نیز گردد.

آشنایی با روش کاشت مژه:

همانگونه که می‌توان در سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا مطالعه نمود، جنس مواد استفاده شده در روش کاشت مژه از ابریشم و الیاف می‌باشد. این روش می‌تواند بنا بر مراقبت‌های صورت گرفته، بین 4 تا 8 هفته ماندگار باشد. برای مراقبت از مژه‌ها در این شرایط لازم است تا هر روز بین مژه‌ها برس کشیده شود تا آنها در یکدیگر گره نخورند. از سوی دیگر می‌بایست هر شب مواد آرایشی را به صورت کامل از روی مژه تمیز نمود تا باعث از بین رفتن چسب و ریزش مژه نشوند.

 



 

آشنایی با روش کاشت مژه:

 

یکی از موارد مهمی که در سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا، به آن پرداخته می‌شود، در خصوص عوارض کاشت مژه است. در نظر داشته باشید که گاها برخی از چشم‌ها به چسب اکستنشن حساسیت نشان می‌دهند، در این حالت لازم است تا حتما از روش‌های جایگزین دیگر یا چسب‌های غیر حساسیت زا استفاده نمود. باید توجه نمود که برای ترمیم اکستنشن یا تجدید آن، لازم است تا حتما بین دفعات کاشت فاصله وجود داشته باشد زیرا چسب و مژه‌های مصنوعی استفاده شده دارای مواد نگهدارنده هستند که در دراز مدت می‌توانند به چشم آسیب برسانند. لاتکسی که برای تولید این چسب‌ها استفاده می‌شود، در دراز مدت می‌تواند باعث ایجاد اگزمای پوستی شود.

آیا کاشت مژه دارای عوارض است؟

به نقل از سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا، روش‌های زیبایی که با ناحیه صورت در ارتباط هستند، بسیار حساس می‌باشند. تمام وسایلی که برای این روش‌ها استفاده می‌شود می بایست به صورت منظم استرلیزه شوند. از سوی دیگر فرد نیز می‌بایست مهارت و تخصص لازم را داشته باشد، زیرا در غیر این صورت امکان آسیب رساندن به بدن وجود دارد. در مواردی که شرایط کاشت مژه فراهم نباشد یا بدن فرد نسبت به این روش حساسیت نشان دهد، ممکن است عوارض زیر مشاهده گردد:

  • فرسایش بخش داخل پلک
  • حساسیت به چسب و اشک بسیار
  • تحریک و قرمزی پلک و چشم
  • ورم و التهاب چشم
  • بروز نابینایی در شرایط بسیار حاد
  • ریزش مژه طبیعی و نازک شدن تارهای آن

البته به صورت معمول در سه روز اول پس از کاشت، عموما خارش، درد، سوزش و التهاب چشم مشاهده می‌شود که کم کم این موارد از بین می‌روند.

بهترین زمان نگهداری اکستنشن مژه:

بهترین زمان برای نگهداری از اکستنشن مژه، 2 ماه یا 4 هفته می‌باشد. پس از این مدت لازم است تا حتما مژه‌ها و چشم استراحت نمایند. در نظر داشته باشید که مواد شیمیایی می‌توانند بر روی چسب‌های کاشت، تاثیر مستقیمی داشته باشند لذا می‌بایست تا حد ممکن از مواردی استفاده نمود که دارای مواد ضد‌حساسیت هستند.

 



 

نکات مهم برای کاشت مژه:

 

از سوی دیگر برخی از شوینده‌ها و سفید کننده‌ها با چسب‌های فوق واکنش نشان داده و باعث نشر گازهای سمی می شوند.

نکات مهم برای کاشت مژه:

اگر از آن دسته افرادی هستید که به کاشت مژه علاقه‌مند می‌باشند، لازم است تا به موارد زیر در زمان کاشت، توجه نمایید:

  • امتحان در آغاز کار:

سایت شیرینا به مدیریت شیرین بهرامی‌نیا، توصیه می کند تا برای کشات، ابتدا از آرایشگر خود بخواهید تا با چند تار مو کار خود را آغاز نموده و عکس‌العمل بدن را بررسی نماید، اگر بدن واکنشی از خود نشان نداد، روند کاشت را ادامه دهد. از سوی دیگر هیچ وقت برای برداشتن مژه به صورت دستی اقدام نکرده و از مواد مخصوص برداشت بهره ببرید. در غیر این صورت امکان ریزش مژه وجود دارد.

  • توجه به تغذیه مژه:

کلسیم، فسفر و پروتئین سه فاکتوری هستند که برای تغذیه موها و پرپشت شدن آنها بسیار مهم هستند. در همین راستا استفاده از تخم‌مرغ، زیتون، قارچ و سویا می‌توانند به تامین این مواد کمک نمایند.

 

منابع:

http://iblogfashion.com/compendium-of-knowledge-lash-extensions.html

https://www.aao.org/eye-health/tips-prevention/eyelash-extension-facts-safety