اگر ناخن نبود چه می‌شد؟

اگر ناخن نبود چه می‌شد؟

در صورت نبود ناخن چه مشکلاتی ایجاد می شود؟

با استفاده از ناخن، کار های زیادی انجام می‌دهیم، کار هایی نظیر کندن یک برچسب و یا دفاع از خود در برابر حشرات. به راستی که داشتن آن معجزه‌ی بزرگی است و نداشتن آن یک معضل بزرگ.

شاید بارها از خود پرسیده باشید که اگر ناخن نداشتید چه اتفاقی رخ می داد؟ در ادامه این مقاله می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم.

به راستی اگر ناخن نبود مشکلات زیادی برای ما رخ می داد. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد و به توضیحات مختصری در این خصوص خواهیم پرداخت:

مهارت های حرکتی ظریف و مشکلات به وجود آمده در نبود ناخن

شاید تا به حال متوجه این موضوع نشده باشید که ناخن ها برای انجام حرکات ظریف بسیار مهم هستند. به طور مثال برای جلد کردن یک کتاب و یا دفترچه نیاز به آن دارید. بدون آن، امکان انجام کار های ظریف بسیار سخت می شود. شاید تا به حال فکر می کردید آنها اجزای بسیار سختی هستند و حسی ندارند. اما در زیر پوسته سفت و سخت ناخن شبکه پیچیده‌ای از عصب ها وجود دارد. شاید برای جابجایی اجسام بزرگ نیاز به ناخن نداشته باشید اما برای جابجایی حتی یک سوزن کوچک نیز به آن احتیاج دارید.

ایجاد مشکل در سلامتی

یکی از مواردی که وجود ناخن بر روی انگشتان دست را یک معجزه تلقی می کند، دور ماندن ویروس و باکتری ها از سطح دست می باشد. طبق تحقیق محققین در صورت عدم وجود آن بر روی انگشتان، عفونت و باکتری بسیار زیادی وارد بدن می شود. به انگشتان خود نگاه کنید، میزان بسیار زیادی کثیفی و آلودگی در زیر پوست افراد جمع می شود. این ویروس و باکتری ها فقط تا یک اندازه مشخص پایین تر از سطح زیرین ناخن می‌روند. چرا که سطح روی انگشت به وسیله آن پوشانده شده است و اجازه دسترسی ویروس ها و میکروب ها را به قسمت تحتانی انگشتان نمی‌دهد. در نتیجه وجود ناخن بر روی انگشت افراد یکی از معجزات الهی است.

از دست دادن صفحه نمایش بدن

 شاید بارها برایتان پیش آمده است که مشکلات گوارشی و هر مشکل دیگری در بدنتان با تغییر در رنگ و شکل ناخن نمایش داده شود. اما لحظه ای فکر کنید، اگر آن بر روی انگشتان شما وجود نداشته باشد به سختی متوجه وجود مریضی خواهید شد. در حقیقت می توان آن‌ها را به عنوان سنسور های بیماری بر روی بدن نام نهاد.

به طور مثال اگر با پوسته پوسته شدن ناخن های خود مواجه شدید این بدان معنا است که از کمبود آهن رنج می برید و یا اگر خطوط افقی بر روی آن ظاهر شود نشانه کمبود زینک در بدن می‌باشد.

امکان پوشیدن کفش را ندارید

پاهای خود را  بدون ناخن تصور کنید. در صورت نبود آن با مشکل های بسیاری مواجه خواهید شد. یکی از این مشکلات عدم امکان پوشیدن کفش می باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید از دست دادن استقامت انگشتان می‌باشد. چرا که سر انگشتان به واسطه وجود این عضو بسیار مستحکم می‌شوند. در صورت نبود آن صدمات غیر قابل جبرانی برای بدن رخ خواهد داد.

ایجاد حساسیت بالا در برخورد با اشیا

شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که انگشتان پا و یا دستتان با سطحی برخورد کرده باشد و درد فراوانی را تجربه کنید. با وجود آن، حساسیت انگشت‌ها بسیار کمتر می‌شود. همچنین در صورت نبود آن، بر روی انگشتان و برخورد آن با مانع و یا سطح احساس درد بیشتری را تجربه خواهید کرد.

از دست دادن زیبایی

امروزه افراد به ناخن های خود بیش از پیش اهمیت می‌دهند. لحظه ای به عدم وجود آنها بر روی انگشتان خود فکر کنید. در صورت نبود آنها بر روی انگشتان دست و یا پا، زیبایی از انگشتان شما گرفته خواهد شد. امروزه خانم ها به صورت ماهانه برای ترمیم و یا اصلاح فرم ناخن های خود به آرایشگاه ها و افراد متخصص مراجعه می‌کنند. تا زیبایی پا ها و دستان خود را دو چندان کنند. با نبود آن بر سر انگشتان، دست ها و پا ها به طور کلی زیبایی خود را از دست می دهند.

مواردی که باعث از دست رفتن این عضو از اعضای بدن می شود.

موارد زیادی باعث از دست رفتن ناخن های دست و یا پا می شوند. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

پوشیدن کفش بسیار تنگ: پوشیدن کفش بسیار تنگ طی گذشت زمان باعث ایجاد فشار به آنها می‌شود. همین فشار رفته رفته باعث متزلزل شدن ریشه ناخن ها می‌شود و بعد از گذشت مدت زمانی شاهد از دست رفتن آنها خواهید بود. در نتیجه از پوشیدن کفش تنگ اکیدا خودداری نمایید.

وارد شدن ضربه شدید: یکی دیگر از مواردی که ممکن است به صورت کلی باعث از دسترس رفتن این عضو از بدن شود وارد شدن ضربه به آن می‌باشد. چرا که با وارد شدن ضربه به ناخن های دست و یا پا، بافت کلی آن از دست می رود و این عضو از ریشه جدا می شود. در نتیجه در هنگام حرکت حتما به این مورد توجه داشته باشید.

نظافت را جدی بگیرد: یکی دیگر از مواردی که ممکن است سبب از دست دادن این عضو از بدن شود عدم رعایت نظافت می‌باشد. در صورت ایجاد شدن عفونت در زیر ناخن ها ریشه آن دوام و قدرت خود را از دست میدهد و طی گذشت زمان کنده می شود. در نتیجه نظافت این عضو از بدن خود را جدی بگیرید. چرا که یکی از عمده دلایل از دست رفتن آن عدم رعایت نظافت می‌باشد.

اختلالات تیروئید: یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث از دست رفتن این عضو شود کم کاری تیروئید می‌باشد، در نتیجه هر از چند گاهی اقدام به آزمایش تیروئید نمایید تا از ایجاد مشکلات اینچنینی در بدن جلوگیری نمایید.

دیابت: یکی دیگر از عمده دلایل از دست رفتن این عضو دیابت میباشد. دیابت ارتباط مستقیم با ناخن ها دارد. در نتیجه افرادی که به دیابت مبتلا هستند باید بیشتر از افراد دیگر به سلامت این عضو از بدن خود اهمیت دهند.

ایجاد پسوریازیس: یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است باعث از دست رفتن این عضو شود ابتلا به بیماری پسوریازیس می باشد. این بیماری یک بیماری خود ایمنی است و در بعضی از اوقات ثاثیرات بدی بر روی این عضو افراد میگذارد. در نتیجه اگر به این بیماری دچار هستید حتما این موضوع را جدی بگیرید.

برای سلامت این عضو از بدن خود ارزش قائل شوید. چرا که ناخن ها قسمت اعظمی از سلامتی شما را تشکیل داده‌اند. سلامتی خود را به ما بسپارید چرا که شما لایق آن هستید. مجموعه زیبایی شیرینا بیوتی با مدیریت سرکار خانم شیرین بهرامی نیا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.