انواع رنگ مو را بهتر بشناسیم

انواع رنگ مو را بهتر بشناسیم

رنگ مو یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین محصولات و ابزارهای آرایشی است که توسط بسیاری از خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین انواع رنگ مو توسط شرکت های مختلف آرایشی و بهداشتی تولید و به بازار عرضه شده و قابل خریداری است. تنوع انواع رنگ مو بسیار زیاد است، همین امر نیز موجب گردیده تا بتوان برای هر نوع رنگ پوستی متناسب ترین و بهترین رنگ مو را انتخاب کرد. 

تنوع انواع رنگ مو، این امکان را به وجود آورده است تا بتوان متناسب با فاکتورهای مهم دیگری مثل رنگ لباس، سن، سلیقه، نوع آرایش و میکاپ، بهترین و زیبا ترین رنگ مو را انتخاب کرد. 

 رنگ موها در زیبایی چهره خانم ها بسیار تاثیر گذار است. موهای خوش رنگ متناسب با رنگ پوست، می تواند چهره را زیباتر، شاداب تر و جوان تر نشان دهد. رنگ مویی اگر به درستی انتخاب شود و توسط یک فرد حرفه ای انجام گیرد، می تواند تغییرات محسوسی را در چهره شما ایجاد کند به طوری که با این تغییر و زیبایی، می توانید دیگران را سوپرایز کنید و در خود حس عالی ایجاد کنید.

موهای رنگ شده در زیبایی چهره خانم ها بسیار تاثیر گذار است. با موهای رنگ شد، چهره ای شیک تر و  مرتب تر خواهید داشت.  حتی در برخی موارد رنگ مو به قدری در  چهره خانم ها تاثیر گذار است به طوری که رنگ پوست را روشن تر و بازتر نشان می دهد. این موضوع در خانم های گندمی  با موهای طبیعی نسبتا تیره، به شدت صدق می کند.

 

اما نکته مهم و بسیار قابل توجه در مورد رنگ موها مربوط می شود به تنوع آن ها. متنوع بودن انواع رنگ مو در بازار ممکن است انتخاب را برای شما کمی سخت کند. از این رو باید با انواع رنگ مو آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین رنگ مو را برای خود انتخاب کنید. به منظور راهنمایی و آشنایی شما؛ ما در اینجا به انواع رنگ مو و نکات مهم پیرامون آن اشاره کرده ایم. از این جهت با ادامه مطلب همراه ما باشید تا بتوانید بهترین رنگ مو را برای موهای خود انتخاب کنید.

 

 

 

 



 

با انواع رنگ مو آشنا شوید.

 

معرفی انواع رنگ مو

 

1.رنگ مو گیاهی

رنگ موهای گیاهی و یا طبیعی دارای مواد شیمیایی نیستند، در عین حال در مقایسه با رنگ موهای شیمیایی از تنوع رنگی بسیار کمتری برخوردار است و توسط این نوع از انواع رنگ مو، نمی توان مو را به هر رنگ دلخواه در آورد.

حنا را می توان یکی از انواع رنگ مو گیاهی به شمار آورد، که مادر بزرگ های ما از آن استفاده  می کردند. در حال حاضر حنا برای رنگ کردن موها محبوبیت  چندانی ندارد، زیرا که رنگ زیبا و شیکی را در مو ایجاد نمی کند. اما با این وجود برخی خانم ها بر حسب عادت و یا به دلیل خواص حنا، آن را استفاده می کنند.

 

2. رنگ های متالیک

رنگ متالیک به رنگ های مات گفته می شود که روی مو رنگ ماتی را ایجاد می کند، موها با این دسته از رنگ ها به سرعت رنگ می گیرند.

 

 

3.رنگ های موقت

 

این مدل از رنگ ها، می تواند رنگ مو را از رنگ  طبیعی خودش، کمی روشن تر و درخشان تر کند و پس از یک هفته و با یک دفعه شامپو زدن از بین می رود. با این دسته از انواع رنگ مو، مو تغییر زیادی نخواهد کرد.

اسپری رنگ مو نوعی رنگ موی موقت

 رنگ های موقت مو در شکل ها و حالت های مختلفی در بازار عرضه می شود و همه مدل های آن پس از حمام رفتن، از بین خواهد رفت. زیرا که رنگ موقت مو به داخل و ساختار مو نفوذ نمی کند و  فقط مانند یک لایه ، روی موها قرار می گیرد. انواع رنگ مو موقت در حالت اسپری، ژل، پودر و ...   قابل خریداری است. از رنگ های موقت بیشتر برای ایجاد رنگ های فانتزی مثل آبی، قرمز، نارنجی و  این قبیل رنگ ها استفاده می شود.

 

4.رنگ مو نیمه موقت

این رنگ ها نیز همانند رنگ های موقت ماندگاری ندارند. اما در مدل های نیمه موقت، ماندگاری رنگ ها کمی بیشتر است  و تا 7 8 بار شستشو روی مو باقی می ماند و پس از آن کم کم از روی پاک می شود.و

این رنگ ها به راحتی  قابل استفاده است و برای ایجاد رنگ های فانتزی انتخاب مناسبی است. اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که رنگ های موقت و نیمه موقت نمی توانند، رنگ مو را روشن تر از رنگ طبیعی خود مو کنند و مو را به هر رنگ دلخواه درآورد.

 

 

 


 

رنگ مو موقت و  نیمه موقت

 

5.رنگ های دائمی مو

رنگ  موهای دائمی رایج ترین انواع رنگ مو است  که مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع رنگ موها، می تواند تا ماه ها روی مو باقی بماند. با استفاده از رنگ موهای دائمی، می توان مو را به رنگ دلخواه با میزان روشنی دلخواه در آورد.

 برای ایجاد رنگ مو روشن تر از درجه طبیعی آن، از رنگ مو دائمی همراه با دکلره استفاده می شود. همچنین در بسیاری موارد برای ایجاد رنگ دلخواه، باید چندین رنگ با هم ترکیب شود تا رنگ مد نظر ایجاد شود.

 از این رو برای رنگ کردن موها به این شیوه، لازم است که از افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک گرفته شود، تا رنگ موی دلخواه بدون آسیب بر روی مو ایجاد شود.
 یک فرد متخصص و با تجربه می تواند با دانش و تجربه ای که دارد، جدیدترین و شیک ترین رنگ را با توجه به رنگ پوست و عوامل دیگری، بر روی موها ایجاد کند. 

در سالن زیبایی شیرینا به مدیریت سرکار خانم شیرین بهرامی نیا، رنگ مو و موارد مرتبط با آن به طور کاملا تخصصی انجام می گیرد. در سالن شیرینا از انواع رنگ مو با کیفیت و درجه یک از برندهای معتبر استفاده می شود.  این کار توسط افراد متخصص با دارا بودن چندین سال تجربه انجام می گیرد. بدین شکل عمل رنگ مو با بهترین کیفیت برای مشتریان عزیز انجام می گیرد.