درمان موهای آسیب دیده با تراپی مو و کراتینه

درمان موهای آسیب دیده با تراپی مو و کراتینه

همیشه شنیده‌ایم که نیمی از زیبایی چهره را موهای زیبا تشکیل می‌دهد. علاقه به موی پرپشت و سالم آرزوی هر انسانیست و این مرد و زن ندارد. همه ما آرزو داریم که موهایی زیبا و براق داشته باشیم که زیبایی چهره‌مان را چند برابر کند. خیلی وقتهاست که آنقدر به موهایمان علاقه داریم با اینکه زبر و یا پر از موخوره است مایل به کوتاه کردنش نیستیم، تنها آرزوی داشتن موهای بلند کافی نیست، باید در حفظ و نگهداری آن نیز تلاش کنیم.

عوامل بسیاری وجود دارد که باعث آسیب به مو می‌شود که باید از آنها بپرهیزید. مانند استفاده از مواد شیمیایی بی کیفیت، بیماریهای مختلف مو که باعث نازک شدن و خشک شدن مو می‌شود، برخورد مستقیم نور شدید خورشید به مو و حتی آلودگی هوا و... این موارد آسیب‌های بسیار جدی به مو وارد می‌کنند. از بعضی از این موارد راه فراری نیست. برای مراقبت از مو راههای فراوانی وجود دارد، اما مهم اینست که بدانیم کدام روش درمان و بازسازی مو موثرتر است. تراپی و احیا مو از روشهای بسیار موثری برای ترمیم مو است. که هردوی این روشها در سالن زیبایی شیرینا انجام می‌شود.

تراپی مو

تراپی مو به هرگونه پروتئینه و ویتامینه کردن مو می‌گویند. تراپی مو روشهای مختلفی دارد. استمرار در پروتئینه کردن و ویتامینه کردن مو باعث سرزندگی همیشگی موهایتان می‌شود. تراپی مو باعث ترمیم موهای اسیب دیده می‌شود. متخصصین این امر بعد از بررسی موهای آسیب دیده و با توجه به جنس موهایتان از مواد آبرسان و مغذی و جوان کننده مو استفاده می‌کنند تا موهای شما مانند موهای یک کودک شاداب و با طراوت شود.

انواع تراپی با روشهای مختلفی مانند:

آرگان تراپی . پلکس تراپی . کره تراپی . بوتاکس تراپی . خاویار تراپی و غیره

اگر به صورت ارثی ریزش مو دارید حتما قبل از تراپی مو به پزشک مراجعه کنید و در مورد مواد آبرسان و نوع برند این محصولات با پزشکتان مشورت کنید.

در تراپی مو، با تزریق مواد معدنی، انواع ویتامینها، کاندیشنرهای آبرسان و پروتئین به ساقه مو مواد از دست رفته آن را به کوتیکل مو برمی‌گرداند و باعث سلامت مو می‌شود.

هرگز برای تراپی مو خودتان اقدام نکنید کار تراپی مو فقط از یک آرایشگر متخصص آشنا به انواع جنس مو برمی‌آید که آشنا به تمام مراحل کار مثل زمانبندی و حتی میزان استفاده از مواد وماساژ... میباشد.پس بهتر است برای نتیجه مطلوب، کار را به کاردان بسپارید.

احیای مو

می‌توان یکی از روشهای معجزه آسای نجات مو را  احیای مو به روش کراتینه دانست.

در روش احیای مو با مواد کراتینه، دو مسأله را باید مورد نظر قرار داد. 1- احیا یعنی زنده کردن دوباره مو  2- صافی مو.

 کراتین به شفافیت، درخشندگی و صافی مو کمک می‌کند و یک پروتئین حیاتی برای بافت مو است.کسانی که موهای فر دارند یعنی میزان کراتین موهایشان کم است. به همین خاطر به طور طبیعی موهای مجعد بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. تزریق کراتین به ساختار مو، موهای شما را دوباره به زندگی بر می‌گرداند.

 تفاوت موهای سالم با موهای آسیب دیده چیست؟

قبل از اقدام برای تراپی مو اول مطمئن شوید که موهایتان سالم است یا آسیب دیده. مشخصات موی سالم این است که هیچ شکستگی در سطح موهایتان مشاهده نشود.موی سالم کاملاً شفاف و براق است و موخوره ندارد. حتی اگر موهای سالمی هم داشته باشید نباید از پروتئینه و ویتامینه کردن موهای خود غافل شوید زیرا عدم رسیدگی مناسب مو باعث آسیب میشود. کراتینه کردن موهای سالم ضرورتی ندارد البته به استحکام آن کمک میکند. موهای آسیب دیده براحتی شانه نمیشود و هنگام شانه کردن مو شکسته و خرد میشود به همین خاطر است که برخی فکر می‌کنند رشد موهایشان کند است. همچنین براحتی حالت نمی‌گیرد و زبر و خشک است. کراتینه تا حد زیادی می‌تواند مو را نجات دهد.

با به روز شدن علم و تکنولوژی هر روزشاهد تغییرات بسیاری درانواع  درمان های مختلف پوست و مو می‌شویم. سالن زیبایی شیرینا افتخار این را دارد تا با مجهزترین تجهیزات و با استفاده از با کیفیت ترین مواد و با گذراندن دوره های تخصصی با قیمتی مناسب در خدمت شما عزیزان باشد.